Descoperirea vine în contradicţie cu studiile anterioare care sugerau că abilităţile de învăţare a unei limbi străine se dezvoltă în primii ani şi ating plafonul la vârsta de 5 ani, scrie Science News.
Lucrarea, publicată pe 2 mai în revista Cognition, a avut la bază un volum mare de date şi a inclus persoane (aproape 670.000 de oameni) care au învăţat engleza ca a doua limbă într-o ţară care are engleza ca limbă oficială şi cei care au învăţat engleza şi o altă limbă în mod simultan de la naştere. Ambele grupuri s-au descurcat mai rău la gramatică decât cei care vorbesc engleza ca nativi. Primul grup a reuşit să stăpânească engleza undeva la vârsta de 10-12 ani, dar şi cei care după vârsta de 12 ani au început să înveţe engleza s-au descurcat acceptabil.
Totuşi, experţii care studiază procesele şi fenomenul de învăţare a unei limbi străine susţin că rezultatele sunt interesante, dar preliminare. „Îl văd ca pe un prim pas, o explozie de date care, deşi puternică, nu are precizie”, a precizat psiholingvistul David Barner de la Universitatea California, San Diego.
Spre exemplu, echipa condusă de Joshua Hartshorne nu poate spune cu exactitate că abilităţile se dezvoltă într-un timp liniar. Diferite elemente de gramatică, precum folosirea ordinii corecte a cuvintelor, pot fi învăţate în ritmuri diferite, a adăugat Barner. De asemenea, este neclar dacă răspunsurile unor voluntari la un test online cu 132 de întrebări reflectă cât de bine sau rău vorbesc acele persoane în limba engleză.
Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole:
Franceza este a doua cea mai studiată limbă străină la nivelul Uniunii Europene